Le Strategie di Stellantis – XinhuaNet – Pietro Paganini – Intervista
Ho partecipato ad un intervista per la prima piattaforma di news in lingua inglese Xinhuanet. Abbiamo analizzato le strategie di espansione internazionale del nuovo gruppo Stellantis. Con Xinhuanet abbiamo analizzato le operazioni di FIAT e i progetti futuri: una piattaforma unica per molti modelli e l’ingresso sul mercato asiatico dove FIAT è sempre stata debole.
Rileggi la mia intervista sulla piattaforma di Xinhuanet >>> o qui sotto.
Le Strategie di Stellantis
For Stellantis, the world’s fourth-largest automaker created out of a merger between Italian-American manufacturer Fiat Chrysler and France’s Peugeot, it’s essential to improve its market presence in China, analysts say.
Furthermore, company officials say they plan to ramp up production of electric and hybrid vehicles over the coming months.
RILEGGI IL MIO INTERVENTO PER L’HUFFINGTONPOST: IL PARLAMENTARISMO >>>
TI SEI PERSO IL MIO COMMENTO PER IL FATTO QUOTIDIANO: IL PARLAMENTO E I SUOI NEMICI >>>
OVERSIZED WORKFORCE
Another challenge facing Stellantis is its oversized workforce as company officials repeatedly promised not to seek systematic layoffs, Paganini noted.
On a visit to Italy last week, Carlos Tavares, Stellantis’ chief executive officer who held the same position at Peugeot, said that company synergies and increased efficiencies will “shield” Italian workers from layoffs.
RIASCOLTA LA MIA INTERVISTA A RADIO RADICALE: LE SFIDE DI BIDEN >>>
“Right now, Stellantis has around 400,000 employees and it is slightly larger than (U.S. automaker) Ford (in terms of vehicles produced),” Paganini said. “But Ford has around half as many employees. That is not a sustainable ratio for Stellantis.”